Vintage copper lined side table humidor question.

Discussion in 'Humidor Forum' started by maduro89, Feb 29, 2012.

  1. maduro89

    maduro89 Straight Razors and Whisky

    258
    1
    0
    So I was offered this humidor from an antique dealer i know in my area. I was wondering if something like this is still functional? I might pick it up for $25, what do yall think?
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. chiefmd

    chiefmd Bone Fixer

    1,764
    37
    48
    Haha I saw this on Craigs list. Don't buy this. Most antique humidors are stripped of the copper or tin and lined with spanish cedar to better age the cigars.
     
  3. maduro89

    maduro89 Straight Razors and Whisky

    258
    1
    0
    lol, Yea he hit me up and was like I got the humidor! I'm not too sure on it though.. looks cool.
     
  4. DeputyDawg

    DeputyDawg Old Sheepdog

    797
    0
    0
    The only thing I would suggest is to give yourself a reality check on your woodworking skills. If you think it is something you can repair or refinish, go for it. (Or if you know someone who can)
    You will need some spanish cedar etc., to hold some humidity.
    Also, check it for air tightness. If not, be sure it is something that you can fix to insure it is.

    Either way, Good Luck!
     
  5. JHolmes763

    JHolmes763 Drinkin' the koolaid

    4,490
    27
    48
    Looks like something for storing tins / jars of pipe tobacco or dry cured stuff rather than holding humidity for cigars. I can't imagine that thing sealing very well.

    If it's your style, though, go for it. Interesting find, imo. :)
     
  6. ilikefishes

    ilikefishes Active Member

    2,862
    11
    38
    Dude, for that price and if it is made well get it. You could always keep it vintage and put cutters, matches and such in it. Think of the conversations around that?
     
  7. Vicster

    Vicster Social identity theory

    407
    0
    16
    I'd grab that. With a little time it could early be made functional.
     
  8. ironpeddler

    ironpeddler Ye Old Newbie

    5,649
    167
    63
    Grab it...putting cigars in there is no different than storing them in a plastic cooler. The aged copper gives it a nice touch.

    Seal the door and throw a few boxes in there...looks cool. How old is it?
     
  9. jfields

    jfields Where did all my money go?

    9,097
    137
    63
    Dude! That's a vintage Mersman Brother's table humidor that's worth at least $5,000.00 in the shape it's in......... Grab it quick!!!!!! :0





























    Nah! I'm just bullshitting you.
     
  10. maduro89

    maduro89 Straight Razors and Whisky

    258
    1
    0
    lol Damn I almost shat bricks.
     

Share This Page